תשלום לפי קליק, הידוע גם בשם PPC, הוא דרך לשווק מקוון שבו מפרסמים משלמים בכל פעם שנלחץ על אחת מהמודעות שלהם. בעיקרו של דבר, PPC מסתכם באסטרטגיה של רכישת ביקורים באתר האינטרנט שלך במקום לנסות "להרוויח" את .
סוג סופר פופולרי של PPC הוא פרסום במנועי חיפוש, המאפשר למשווקים להציע הצעות למיקום מודעה בקישורים הממומנים של מנוע החיפוש כאשר אנשים מחפשים מונח הקשור למוצר או לשירות שלהם.
מה זה PPC?
המטרה של כל מודעה היא להפנות לקוחות פוטנציאליים לאתר או לאפליקציה של המפרסם, שם המשתמש יכול לבצע פעולה ערכית, כמו רכישת מוצר.
מנועי חיפוש מאפשרים למשווקים להציג מודעות רלוונטיות למה שהמבקרים מחפשים ספציפית. RTB (או מתן הצעות בזמן אמת) משמש כמו Google Ads ו-Microsoft Ads. מדובר במכירה פומבית פרטית אוטומטית המשתמשת בנתונים בזמן אמת כדי למכור שטחי פרסום.
כיצד פועל חיפוש בתשלום
מכירה פומבית של מילת המפתח בזמן אמת מתקיימת כאשר שטח מודעה מופיע בדף תוצאות של מנוע חיפוש (SERP).
הזוכה המוצג במיקום העליון נקבע על ידי מספר דברים, כגון כמה הם מציעים ואיכות המודעה שלהם.
כל מכונת ה-PPC עובדת בגלל המכרזים האלה. הם מתחילים כשמישהו מחפש משהו במנוע חיפוש. אם מפרסמים מעוניינים להציג פרסום הקשור לשאילתת חיפוש של משתמש, יוזמת מכירה פומבית המבוססת על מילות מפתח שעליהן מציעים משווקים.
לאחר מכן, דף התוצאות של מנוע החיפוש מציג את המודעות שזכו במכירה הפומבית.
מפרסמים משתתפים במכירות פומביות אלה על ידי יצירת חשבונות בפלטפורמות כמו Google Ads ובחירה מתי והיכן הם רוצים שהמודעות שלהם יופיעו.
חשבונות מחולקים למסעות פרסום כדי להקל על הניהול והדיווח על אזורים שונים, סוגי מוצרים או קבוצות משתמשים אחרות.
קבוצות מודעות הן מרכיבים קטנים יותר של מסעות פרסום וכוללות מילות מפתח ומודעות רלוונטיות.
למידע נוסף על איך לנהל מסע פרסום PPC, עיין במאמר שלנו בנושא
פלטפורמות לפרסום PPC
GOOGLE ADS (המכונה בעבר GOOGLE ADWORDS)
Google Ads היא הפלטפורמה הגדולה ביותר בתשלום לקליק, הפועלת ב-Google, באתרי שותפי חיפוש ובאתרי רשת המדיה. מיועדת לעסקים בכל הגדלים, מארגונים זעירים ועד לתאגידי Fortune 500. Google Ads הוצגה לראשונה באוקטובר 2000 ועברה שינויים שונים בשנים הבאות.
Google Ads הפכה לכלי חסכוני עבור ארגונים רבים להגיע לקהלי יעד באמצעות שיווק בתשלום כפלטפורמת ה-PPC הגדולה והפופולרית ביותר המשמשת כיום. כשהשווקים המקוונים הולכים וגדלים צפופים, רבים פונים ל-Google Ads כדי לחתוך את העומס ולהגדיל את החשיפה למותג.
אם יש דבר אחד שאתה יכול להמר עליו ממנוע החיפוש הפופולרי בעולם, זה טווח הגעה עצום. אף מנוע חיפוש או פלטפורמה לא יכולים לספק את פוטנציאל הקהל ש-Google Ads עושה, עם למעלה מ-40 אלף בקשות חיפוש בשנייה ו-1.2 טריליון בשנה.
MICROSOFT ADS
האם ידעת שבארה"ב לבדה, למעלה מ-35% מהחיפושים בשולחן העבודה נעשים דרך רשת החיפוש של Microsoft? Microsoft Ads ביססה את עצמה כיריבה מוצקה ל- בחיפוש ממומן.
משווקים יכולים לגשת ליותר מ-20 מיליון חיפושים חודשיים ייחודיים דרך רשת הפלטפורמה. מודעות Microsoft דומות ל-Google Ads במבנה ובתפקוד, שכן הפלטפורמה תלויה במידה רבה גם בשאילתות חיפוש למיקוד צרכנים. כתוצאה מכך, תצטרך להשתמש במנגנון מתן הצעות עבור מילות מפתח מסוימות כדי לקבוע את מיקום המודעה שלך.
מהו תשלום חברתי לקליק?
PPC חברתי (הידוע גם כמדיה בתשלום) הוא סוג פופולרי של פרסום בתשלום לקליק. מדובר בפרסומות המופיעות בפלטפורמות של רשתות חברתיות.
הדבר היפה בפרסומות PPC חברתיות הוא שהן מאפשרות לך לעתים קרובות למקד לקבוצות מסוימות. זה נקבע על ידי דמוגרפיה, תחומי עניין ומשתנים אחרים.
משווקים עשויים למקד טוב יותר את קהל היעד שלהם על ידי בחירת אפשרויות אלה. הם יכולים להבטיח שרק משתמשים רלוונטיים יראו את המודעות שלהם.
באתרי המדיה החברתית השונים קיימות מספר אפשרויות לבחירת פרסומות מסוימות ולמיקוד אליהן. אתה עשוי להגיע לקהל ניכר תוך קבלת תובנות לגבי מי ראה או קיים אינטראקציה עם המודעה שלך.
פרסומות חברתיות יכולות להופיע בפיד החדשות של המשתמש, בדף תוצאות החיפוש, או בחלק העליון, בצד או בתחתית העדכון שלו. זה תלוי בך ובצרכים שלך להחליט איזו בחירה היא הטובה ביותר עבור החברה שלך.
איך עובד PPC חברתי?
בעולם , אין שתי פלטפורמות זהות. עם זאת, ישנן שיטות סטנדרטיות מסוימות שכדאי להיות מודע להן שיסייעו לך לאורך הדרך.
בעת הפעלת מודעות PPC חברתיות, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לחקור את היעד הדמוגרפי שלך. אין ספק שקהל היעד שלך כמעט מובטח במדיה החברתית.
אז איך אתה יכול להבטיח שהמודעות שלך יגיעו אליהן ורק אליהן?
אתה יכול לעשות את בחירות המיקוד שלך ברגע שיש לך ידע חזק מה הקהל שלך מחפש ומה חיוני לו. לאחר מכן, תוכל לבחור היכן תרצה להציג את המודעה שלך ברשת המדיה החברתית שצוינה.
פרסומות PPC חברתיות הן אידיאליות להגדלת החשיפה למותג תוך שמירה על הוצאות פרסום בתשלום למינימום. בעיקרו של דבר, זה תלוי בך כמשווק ובתוכנית שלך להחליט אם להשתמש בפרסומות חברתיות או מודעות חיפוש.
שקול מה חשוב לקהל היעד שלך והיכן הוא עומד בשימוש באינטרנט. בעוד שחלק מהקהלים הם משתמשי מנועי חיפוש נלהבים, אחרים אובססיביים לחלוטין לכל דבר חברתי.
חשבו היטב על הבחירות שלכם והבטיחו שאתם משתמשים בבדיקות כדי לקבל החלטה מושכלת.
מודעות YOUTUBE
כשליש ממשתמשי האינטרנט משתמשים ביוטיוב, מנוע החיפוש השני הפופולרי בעולם. זוהי פלטפורמת ה-PPC האידיאלית לפרסום באמצעות תוכן וידאו מעולה, כגון סרטי הסבר באיכות גבוהה.
בממוצע, יוטיוב זוכה ל-14 מיליארד צפיות בחודש, יותר מאינסטגרם ופייסבוק ביחד. עם מספר כה גדול של מבקרים תכופים, הפלטפורמה מספקת לעסקים את ההזדמנות להגיע ל-2.56 מיליארד משתמשים.
מודעות בפייסבוק
כ-77% ממשתמשי האינטרנט משתמשים בלפחות פלטפורמת מטה אחת, כאשר פייסבוק היא הפופולרית ביותר. אוטומציה של מדיה חברתית עוברת לראש רוב תוכניות השיווק, כאשר פרסומות חברתיות מחליפות מודעות חיפוש בתשלום בתור הדבר הטוב ביותר מאז פרוס לחם.
משווקים משתמשים בפרסומות בפייסבוק לא רק בגלל העלות הנמוכה שלהן, אלא גם כדי למקם את המודעות שלהם במדויק מול נתוני יעד ספציפיים.
לפי Hootsuite, לפייסבוק יש 2.91 מיליארד משתמשים חודשיים. Meta טוענת גם כי קהל הפרסום הכולל שלה הוא 2.11 מיליארד אנשים, או 72.5% מסך 2.91 מיליארד המשתמשים הפעילים החודשיים שלה!
מודעות אינסטגרם
מהי עובדה אחת באינסטגרם שכל משווק מודע לה? ויזואליות, ויזואליות, ועוד ויזואליות! מודעות אינסטגרם הן פלטפורמת ה-PPC האידיאלית למשיכת צופים חדשים עם תמונות מושכות עין וסרטונים קצרים, יצירתיים ומושכים חזותית.
אינסטגרם היא רשת המדיה החברתית השנייה בצמיחתה, עם כמיליארד משתמשים פעילים חודשיים ופוטנציאל להגיע ל-1.2 מיליארד משתמשים.
מודעות טוויטר
אמנם ייתכן שפרסום בטוויטר אינו שולט בשוק ה-PPC, אך הוא מספק כמה יתרונות ברורים, כגון היכולת ליצור קשר בקלות עם קהלים ספציפיים וליצור שיעורי קליקים גבוהים יותר.
זהו כלי פרסום חיוני אם היעד הדמוגרפי שלך נמצא בעיקר בטוויטר. האתר מתגאה ב-330 מיליון משתמשים פעילים, כאשר 145 מיליון ניתן להגיע באמצעות מודעות.
ל-Tiktok יש שלושה סוגים של מודעות: השתלטות על מותג, מודעות בפיד ואתגרי האשטאג. השתלטות על מותגים הן פרסומות שמוצגות מיד כשאתה פותח את האפליקציה ויש להן את היתרון להאמין שהקהל הכי ממוקד בדיוק כאשר הוא מתחיל ליצור אינטראקציה עם האפליקציה.
מודעות בפיד הן מודעות אורגניות בחלק התחתון של סרטון או במרכז הפיד האורגני של המשתמש בזמן שהם גוללים בסרטון. אלה יספקו חשיפה נרחבת.
עם זאת, הם יתפקדו באופן דומה לרוב הפרסום במדיה החברתית שבה אתה מנסה לעצור את הקהל שלך, בדומה למודעות הבאמפר ב-YouTube.
אתגרי האשטאג הם ייחודיים לטיקטוק ונראים כאזור הטוב ביותר למותג להשיג אחיזה. Hashtag Challenges הן מודעות שבהן אתה משתף פעולה עם צוות השיווק של Tiktok כדי לפתח אתגר כדי לגרום למשתמשים להתחבר ולשתף את התוכן שלך עם משתמשים אחרים.
על ידי עידוד משתמשים לשתף ולהשתתף באתגר שלך, אתה עשוי להפוך לוויראלי ולהפיץ את המותג שלך ברחבי האתר.
הפעל קמפיין PPC מוצלח עם קדימה דיגיטל
מובן מאליו שהפעלת פרסום בתשלום לפי קליק יעזור לך לשווק את החברה שלך. זה גם יכול לעזור לך להשיג את התנועה וההמרות שאתה רוצה.
אבל אנחנו יודעים שזה יכול להיות קשה להרכיב מודעות ולוודא שהן פועלות הכי טוב שאפשר. צוות קדימה לשיווק דיגיטלי כאן כדי לסייע לכם בהקמת קמפיין PPC מוצלח.